Puzzle.
Sú ľudia čo hľadajú tajomstvá úspechu a sú ľudia čo žiadne tajomstvá nehľadajú a k peniazom prídu.Píšem k peniazom prídu,nie k úspechu,ostatné príde potom.
Albert E.N.Gray svojho času povedal:”Spoločným menovateľom úspechu – tajomstvo úspechu každého človeka, ktorý kedy bol úspešný – spočíva v tom, že má vo zvyku robiť veci, ktoré zlyhávajúci neradi robia.”Písal sa rok 1940 a on toto prednášal ku skupine obchodníkov v USA,stredná Európa v tom čase iné veci začínala riešiť.Jeho myšlienky ostali inšpirujúce až do dnešných dní,aj tie o tom ,že úspešní ľudia hľadajú sympatické výsledky a tí iní, sympatické metódy,alebo, “že je omnoho ľahšie zvyknúť si na ťažkosti,ktoré sprevádzajú neplnohodnotný život,než tým,ktoré zažijeme pri vytváraní plnohodnotného života”.
Veľa vecí sa od tých čias zmenilo,veľa ostalo rovnaké.Jedná z vecí sa stala,že spisovateľ Tony Robbins prečítal v rýchlosti 700 kníh a z malej garsónky ,kde riady umýval v umývadle,lebo kuchynský dres nemal, stal sa učiteľom toho,že každého z nás poháňajú a motivujú dve veci, radosť a bolesť.To druhé častejšie.Veľa vecí robíme,nie preto,aby sme radosť mali,ale preto aby bolesti sme sa vyhnuli.Platí na peniaze a platí na vzťahy.
Poskladať vlastné podnikanie často pripomína skladanie puzzlov.Odpoved´ou nie je tvrdá práca,alebo ako zneužiť ľudí ,ale sám so sebou prejsť 5 vecí a nakresliť svoj podnik.Robbins učí,možno nie v tom poradí,tieto základné kroky.Z nuly pôjdete na tržbu 3000 Eur mesačne,z tržby 3000 Eur pôjdete na 10 000 Eur mesačne a mnohí aj do tržieb v státisícoch.
Puzzle systém prechádza Vašimi napísanými NÁZORMI,váš pocit,istota o niečom (tam vždy pri novej veci to prejde fázou-smiešne,fázou-odporu a fázou-však normálne to je).Druhý krok sú napísané vaše pozitívne a negatívne HODNOTY,všetko čo vám je drahé a ich konflikt.Tretí krok sú REFERENCIE,všetko čo ste zažili,skúsili,vyriešili a tam kde ste to ešte neurobili sú potrebné fotky,filmy,knihy,kazety,divadlá a muzikály.Posledné veci budú jednoduché.Spôsob vašich posilujúcich OTÁZOK k sebe a zmena slovníka z dobrých slov na slová skvelé,napríklad namiesto “nie je to zlé,používať nemôže to byť lepšie”.Posledné v rade sú EMÓCIE,písanie cieľov pre povzbudenie vašich kladných emócií,nadšenie,zvedavosť,uznanie…Až po tomto všetkom nakreslíte na papier svoju štruktúru podniku,cez oddelenie sekretariátu, oddelenie marketingu až po vzťahy s verejnosťou -zákazníkmi a dajte to na ročný obchodný obrat 20-40 miliónov Eur.